Niepełnosprawne manekiny redefiniują standardy piękna
3 grudnia obchodzony był ONZ-owski Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Z tej okazji szwajcarska organizacja Pro Infirmis zaprezentowała kampanię społeczną, która wprowadziła niepełnosprawne manekiny w przestrzeń publiczną, a dokładniej na wystawy sklepów w Zurychu.
Każdy manekin wzorowany był na konkretnych osobach, które cierpliwie brały udział w „przymiarkach”. Jedna z uczestniczek projektu, skomentowała inicjatywę słowami: „To wyjątkowe uczucie spojrzeć na siebie w ten sposób, kiedy zazwyczaj nie możesz na siebie patrzeć w lustrze”.
Kampania zatytułowana jest „Because who is perfect? Get closer”, a jej celem jest sprowokowanie refleksji na temat akceptacji osób z niepełnosprawnością. Reżyser Alain Gsponer uwiecznił kampanię w krótkim filmie.
Niestety manekiny pojawiły się tylko na jednej ulicy – Bahnhofstrasse w Zurychu i gościły na wystawie tylko jeden dzień.
Opracowała: Katarzyna Siemasz