Niepełnosprawne manekiny redefiniują standardy piękna

3 grudnia obchodzony był ONZ-owski Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Z tej okazji szwajcarska organizacja Pro Infirmis zaprezentowała kampanię społeczną, która wprowadziła niepełnosprawne manekiny w przestrzeń publiczną, a dokładniej na wystawy sklepów w Zurychu.

Każdy manekin wzorowany był na konkretnych osobach, które cierpliwie brały udział w „przymiarkach”. Jedna z uczestniczek projektu, skomentowała inicjatywę słowami: „To wyjątkowe uczucie spojrzeć na siebie w ten sposób, kiedy zazwyczaj nie możesz na siebie patrzeć w lustrze”.

Kampania zatytułowana jest „Because who is perfect? Get closer”, a jej celem jest sprowokowanie refleksji na temat akceptacji osób z niepełnosprawnością. Reżyser Alain Gsponer uwiecznił kampanię w krótkim filmie.

Niestety manekiny pojawiły się tylko na jednej ulicy – Bahnhofstrasse w Zurychu i gościły na wystawie tylko jeden dzień.

Disabled-Mannequins-2

Disabled-Mannequins-1-600x372

Disabled-Mannequins-3-600x396

Disabled-Mannequins-4-600x337

Disabled-Mannequins-5-600x396

Disabled-Mannequins-6-600x328

 

Disabled-Mannequins-8-600x399

Disabled-Mannequins-9-600x399

Disabled-Mannequins-10-600x399

Opracowała: Katarzyna Siemasz

design & theme: www.bazingadesigns.com