Naga prawda – piersi za doniczkami

Pierwszym symptomem raka piersi wcale nie musi być guz. Nowozelandzka fundacja, która skupia się na podnoszeniu świadomości związanej z zachorowaniami na raka piersi oraz wspierająca kobiety chore, zainicjowała kampanię informacyjną, w której zwraca uwagę na mniej znane symptomy raka piersi oraz znaczenie zasygnalizowania najmniejszych zmian doktorowi lub doktorce.

Kampania „Naga prawda” w Nowej Zelandii:

NZBCF (The New Zealand Breast Cancer Foundation) początkowo chciała wzorować swoją kampanię na tej powstałej w Szkocji, jednak instytucja kontrolująca treść reklam (NZ Commercial Approvals Bureau) uznała, że w telewizyjnych spotach nie mogą pojawić się sutki. We współpracy z agencją Colenso BBDO opracowała zatem kampanię „Naga prawda”, w której piersi przysłonięte są różnymi rzeczami – doniczkami, balonami czy ciastkami, które mają symbolizować różne symptomy takie jak zmiany skórne, zmianę rozmiaru piersi czy czerwone plamy. 

Kampania „Naga prawda” została rozpowszechniona w październiku 2013 roku i przypominała kobietom o zgłaszaniu jakichkolwiek zmian w wyglądzie swoich piersi i konsultacjach lekarskich. Zmiany, których świadome powinny być wszystkie kobiety powyżej 20 roku życia to między innymi pojawienie się guzka, pogrubienie skóry na piersi lub w okolicy pach, zmiana w kształcie lub rozmiarze piersi, ból w piersiach dotąd niewystępujący, zmiany wyglądu sutków.  Więcej symptomów i porad znaleźć można na stronie prowadzonej przez fundację:  anychanges.co.nz

Kampania szkockiego rządu:

Opracowanie: Katarzyna Siemasz

design & theme: www.bazingadesigns.com