Ta reklama zabolała mężczyzn na całym świecie. Bojkot Gillette po reklamie piętnującej przemoc i seksizm
Iga Dzieciuchowicz
Firma Procter&Gamble przeznacza specjalne środki na kampanie równościowe. Ich marka Gillette zaprezentowała w niedzielę nową reklamę, w której piętnuje zachowania przemocowe – molestowanie seksualne, bullying, seksizm. Pokazuje, że prawdziwa męskość nie jest związana z agresją i dominacją, a obroną słabszych.
Reklama wywołała oburzenie wśród mężczyzn na całym świecie – w setkach negatywnych komentarzy można przeczytać, że Gilette przedstawia krzywdzące stereotypy i stosuje „antymęską propagandę”. Większość komentujących zapowiedziała, że od teraz będzie bojkotować wszystkie produkty marki. Internauci argumentują, że negatywne męskie zachowania są „wpisane w bycie mężczyzną”, a Gillette wypuszcza „lewacki bełkot” i „niszczy sobie reputację”. Podobnych komentarzy nie brakuje ze strony Polaków – wielu pisze, że reklama to „atak na mężczyzn”. Choć reklama trafiła w czuły punkt, pojawiają się też głosy rozsądku i spostrzeżenia, że propozycja Gillette obnażyła tylko, jak bardzo potrzebne są kampanie równościowe.
Hey @Gillette fuck you pic.twitter.com/Da15ExPq1u
— Louiesderangement (@Louiesderangem1) 15 stycznia 2019
This was the #Gillette razor I was sent on my 18th birthday. It’s been with me through basic training, four deployments, and seven moves. I’ve used it almost everyday for the past 15 years. But since @Gillette thinks I’m a bad person, I’m throwing it away. #BoycottGillette pic.twitter.com/yVwFx4z9QH
— Truffle Fries (@fakespike1) 16 stycznia 2019
Why’d you do it @Gillette? A shame to see you go this way 😪 #BoycottGillette pic.twitter.com/8d2stahHcU
— Nick Hinton (@NickHintonn) 15 stycznia 2019
#BoycottGillette feminists made up toxic masculinity its not a real thing. Feminists are the toxic force in society now. They will not be happy until men act like women. Female supremacy is their true goal and bigotry!
— Ring True (@truthfloats) 15 stycznia 2019
Looks like I’m gonna need some new shaving products. Any company besides Gillette wanna help me out? #BoycottGillette pic.twitter.com/Ioz8bM3PLV
— Rollo Tomassi (@RationalMale) 14 stycznia 2019
Wielu mężczyzn twierdzi, że pokazane w reklamie treści są szkodliwym stereotypem prezentującym toksyczną męskość. Ze statystyk wynika jednak, że ponad 90 proc. sprawców przemocy to mężczyźni, w takich krajach jak Argentyna czy Brazylia istnieje definicja kobietobójstwa – zabójstwa ze względu na płeć. Tylko w naszym kraju w wyniku przemocy domowej giną trzy kobiety w tygodniu (inne dane mówią o siedmiu), a 87 proc. Polek deklaruje, że spotkały się przynajmniej raz w życiu z jakąś formą molestowania seksualnego (dane fundacji STER).