Gdańsk: Podręczniki bez uprzedzeń i dyskryminacji Projektowanie zmian. Dyskusja panelowa



Przyczynkiem do dyskusji w eksperckim gronie będą wyniki badań opublikowanych w raporcie „Gender w podręcznikach” pod red. I. Chmury-Rutkowskiej, M. Dudy, M. Mazurek i A. Sołtysiak-Łuczak, który jest podsumowaniem pracy, niemal setki ekspertów i ekspertek oraz badaczy i badaczek z różnych ośrodków naukowych oraz organizacji społecznych w Polsce. Dotyczy on stereotypów i uprzedzeń związanych z płcią oraz z innymi cechami, takimi jak wiek, poziom sprawności, stan zdrowia, etniczność, kolor skóry, wyznanie, orientacja seksualna, status socjoekonomiczny itd. w polskich podręcznikach i podstawach programowych dla poszczególnych przedmiotów.

Analizą objęto 227 czyli 25% podręczników dopuszczonych przez MEN do użytku szkolnego i przeznaczonych do kształcenia ogólnego w zakresie 28 przedmiotów, na wszystkich poziomach w różnych typach szkół.
W dyskusji udział wezmą:
prof. dr hab. Mariola Chomczyńska Rubacha (UMK Toruń)
prof. dr hab. Krzysztof Rubacha (UMK Toruń)
Joanna Piotrowska (Fundacja Feminoteka)
prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz (UG)
dr hab. Ewa Zalewska (UG)
prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek (UG)
dr Iwona Chmura-Rutkowska (współkoordynatorka projektu, UAM Poznań)
dr Maciej Duda (współkoordynator projektu, US)

Kalendarz wydarzeń

Ładuję… Ładuję…
design & theme: www.bazingadesigns.com