Węgierska piosenkarka obnaża medialne manipulacje kobiecym wizerunkiem
W 3-minutowym wideoklipie artystka przeistacza się w wirtualną, wyretuszowaną istotę, która pod kilkoma warstwami poprawek nie ma nic wspólnego z prawdziwą kobietą.
Uprzedmiotowianie kobiet w mediach, czasopismach, telewizji i kinie to symptom kulturowej dominacji męskiej perspektywy i męskich fantazji. Dekonstruując ten model, uczymy się redukować nasze zaufanie do przekazów medialnych i kwestionować hegemonię gładkich, idealnych kobiecych ciał.
Węgierska piosenkarka Boggie (Csemer Boglarka) stworzyła przejmujący teledysk do swojego utworu pt. “Nouveau Parfum”. Pokazuje on modyfikacje dokonywane na jej twarzy i szyi gdy śpiewa. W tym czasie program graficzny retuszuje ją aż do momentu uzyskania pożądanego, „hollywoodzkiego” efektu.
Najpierw wyszczuplają jej szyję.
Rozjaśniają karnację.
Nanoszą poprawki, by oczy były bardziej symetryczne.