Węgierska piosenkarka obnaża medialne manipulacje kobiecym wizerunkiem

W 3-minutowym wideoklipie artystka przeistacza się w wirtualną, wyretuszowaną istotę, która pod kilkoma warstwami poprawek nie ma nic wspólnego z prawdziwą kobietą.

Uprzedmiotowianie kobiet w mediach, czasopismach, telewizji i kinie to symptom kulturowej dominacji męskiej perspektywy i męskich fantazji. Dekonstruując ten model, uczymy się redukować nasze zaufanie do przekazów medialnych i kwestionować hegemonię gładkich, idealnych kobiecych ciał.

Węgierska piosenkarka Boggie (Csemer Boglarka) stworzyła przejmujący teledysk do swojego utworu pt. “Nouveau Parfum”. Pokazuje on modyfikacje dokonywane na jej twarzy i szyi gdy śpiewa. W tym czasie program graficzny retuszuje ją aż do momentu uzyskania pożądanego, „hollywoodzkiego” efektu.

1Najpierw wyszczuplają jej szyję.

2Rozjaśniają karnację.

3Nanoszą poprawki, by oczy były bardziej symetryczne.

Zmieniają kolor oczu.

4Wybielają zęby.

5Dostosowują kontrast.

6Wprowadzają ostateczne poprawki.

8Voilà!

design & theme: www.bazingadesigns.com