Telefon Niebieskiej Linii po 3 miesiącach milczenia znów aktywny

3 kwietnia po 3 miesiącach milczenia numer 22-668-70-00 znów zaczął odpowiadać. Dzięki firmie AVON, która w ramach kampanii AVON kontra Przemoc przekazała kwotę brakującą do wznowienia działalności poradni telefonicznej dla osób doświadczających przemocy w rodzinie. Wsparcie finansowe zapewni poradni możliwość funkcjonowania do końca 2017 roku.

telefon

Poradnia telefoniczna prowadzona przez Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia IPZ zawiesiła działalność 1 stycznia 2017 roku z powodu braku funduszy. Przez ten cały czas osoby pokrzywdzone mogły zasięgnąć porady mailowo, dzięki zaangażowaniu wolontariuszy. W międzyczasie została uruchomiona zbiórka publiczna, w ramach której wiele osób wsparło finansowo poradnię. Niestety zebrana kwota, w wysokości prawie 34 000 zł, nie była wystarczająca do wznowienia działalności, dlatego firma AVON podjęła decyzję o przekazaniu środków, które umożliwią Niebieskiej Linii ponowny start.

Dzięki Niebieskiej Linii osoby doświadczające i świadkowie przemocy mogą skorzystać z bezpłatnych porad psychologa_żki i prawnika_czki – specjalistów z zakresu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie i osobom pokrzywdzonym w wyniku innych przestępstw. Z pomocy Poradni telefonicznej i mailowej w 2016 roku skorzystało ponad 6 tysięcy osób.

Te 6 tysięcy historii to dowód na to, jak bardzo potrzebne jest miejsce, w którym można otrzymać wsparcie. Trudno nam to sobie wyobrazić, dopóki sami lub ktoś z naszych bliskich nie doświadczy przemocy. Czujemy się wtedy bardzo bezradni i osamotnieni, a pomoc psychologa i prawnika dodaje sił i pozwala walczyć o bezpieczeństwo, godność i zadośćuczynienie. Dlatego bardzo dziękuję anonimowym darczyńcom, którzy wsparli nas w zbiórce publicznej oraz firmie AVON, dzięki której poradnia wznowiła działalność – mówi Renata Durda, kierowniczka Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” IPZ.

design & theme: www.bazingadesigns.com