Kampania społeczna: Te kobiety tu nie pasują
Kreacja składa się z trzech plakatów, które wyróżniają się swoim położeniem – nie zajmują całej powierzchni na wiatach autobusowych, ale wyglądają na źle włożone, są pogniecione, podeptane. Kobiety ubrane na czarno kontrastują z czystym, białym tłem.
Kolory, jak i wspomniane położenie, mają symbolizować miejsce prostytutek w społeczeństwie, a raczej ich niedopasowanie – złe traktowanie, poniżanie, uznawanie za mniej wartościowe osoby. Akcja ma zachęcić społeczeństwo do zastanowienia się nad panującymi stereotypami i swoim nastawieniem do osób sprzedających usługi seksualne.
Kreacja ta powstała na zlecenie norweskiej organizacji ProCenter. Jest to miejsce, w którym kobiety i mężczyźni świadczący płatne usługi seksualne mogą zasięgnąć porad zdrowotnych, społecznych, a nawet gospodarczych czy prawnych.
W Norwegii korzystanie z usług prostytutek jest zabronione, jednak ich oferowanie – nie. Do uprawiania prostytucji nie jest wymagane pozwolenie o pracę, jednak trzeba legalnie przebywać na terenie kraju. Zabronione jest natomiast ogłaszanie usług oraz wynajmowanie mieszkań czy biur w celach prostytucji.
Kreację wykonała norweska agencja Anti Advertising.
Agnieszka Kliks-Pudlik