Super Bowl nareszcie doczekało się feministycznej reklamy

Super Bowl (finał ligi futbolu amerykańskiego) jest największym sportowym wydarzeniem roku, a co za tym idzie – bitwą reklamodawców.  

Za pokazanie półminutowego spotu trzeba było w tym roku zapłacić 4 mln dol. Tradycyjnie nie zabrakło reklam seksistowskich, bazujących na najniższych ludzkich instynktach – jak choćby reklama Volkswagena, w której wśród mężczyzn-inżynierów kobieta pojawia się jedynie w kontekście molestowania seksualnego. Znalazła się jednak perełka! Reklama GoldieBlox (firma produkująca zabawki, które mają zainteresować nauką, technologią i inżynierią)  walczy ze stereotypem dziewczynki-księżniczki i adresuje swoje produkty wszystkim przyszłym odkrywcom i odkrywczyniom. Warto dodać, że GoldieBolx stało się tym samym pierwszym małym przedsiębiorstwem, któremu udało się uzyskać czas antenowy podczas wielkiego finału.

 

design & theme: www.bazingadesigns.com