Reaguj, to pomaga

Londyńska agencja WCRS razem z organizacją Women’s Aid stowrzyłą niecodzienną kampanię przeciw przemocy wobec kobiet. Do stworzenia kampanii wykorzystano najnowszą technologię rozpoznawania twarzy. Na ekranie wielkiego bilboardu wyświetlają się zdjęcia pobitych kobiet a towarzyszy im napis: „Spójrz na mnie. Możemy to zatrzymać”. 
 aemes-4.900.581.s

Na bilboardzie zamontowane są czujniki rozpoznające twarze przechodniów. Od spojrzenia każdej przechodzącej osoby, siniaki i rany na twarzach kobiet sukcesywnie znikają. Tym samym, im więcej osób spojrzy, tym szybciej rany się zagoją. Dodatkowo, w dolnym pasku billboardu, pojawiają się twarze wszystkich osób, które zauważą zdjęcie z pobitą kobietą.

– Nie odwracaj uwagi od przemocy domowej, wystarczy jedna osoba, która zauważy ten problem, a zaczną się zmiany – to główne hasło kampanii.  

– Często ludzie nie chcą dostrzec przemocy w rodzinie i czegoś z tym  zrobić, boją się, że będzie to za trudne bądź ich ingerencja nie  polepszy sytuacji. Udają, że nie widzą problemu i zostawiają kobiety  całkiem same i odizolowane, co jeszcze bardziej utrudnia im dostęp do  pomocy. Szczególnie w dzień kobiet chcemy pokazać i nagłośnić fakt, że każdy może dać kres przemocy domowej – tłumaczy Polly Neate, założycielka Women’s Aid.

Kiedy doczekamy się rządowej kampanii przeciw przemocy? Ostatnia była w roku 1997… Państwo decydenci, do roboty! Jest skąd czerpać wzorce.

design & theme: www.bazingadesigns.com