Pokaż mi, jak biegnie dziewczyna

Od kiedy „robić coś jak dziewczyn(k)a” jest obelgą? Kobiety, zapytane o to, by pokazały, jak wg nich biega dziewczyna, zaczęły wymachiwać bezładnie rękami, martwić się o swoje włosy i zachowywać się w sposób, który mało przypomina bieganie. Podobnie zareagował też mały chłopiec, który wystąpił przed kamerą. Kiedy to samo pytanie zostało postawione małym dziewczynkom, zaczęły biec  z pełnym wysiłkiem i zawzięciem, a jedna odpowiedziała, że „biec jak dziewczyna” znaczy „tak szybko jak tylko potrafisz”. 


Jeśli kiedykolwiek usłyszałaś lub usłyszałeś „bijesz się jak dziewczyna”, szanse są raczej małe, że chodziło o komplement. Te negatywne stereotypy postanowiło zredefiniować Always – marka kolejna obok Pantene, GoldieBox czy Dove, która podważyć, a przynajmniej zwrócić uwagę, na ustalony porządek, w którym to co kobiece, często oznacza gorsze.

Wg badań, do których pośrednio nawiązuje marka Always, około połowy dziewczynek traci pewność siebie po tym, jak dostaje pierwszy okres. 

„W mojej pracy dokumentalistki, bywam świadkiem kryzysu pewności, który przechodzą dziewczyny” mówi Lauren Greenfield, reżyserka i autorka filmu #LikeAGirl. „Kiedy słowa <<jak dziewczyna>> są używane jako określenie czegoś złego, staje się to niesamowicie obezwładniające i pozbawiające władzy. Jestem dumna, że mogę współpracować z Always i rzucić światło na to, jak prosta fraza może mieć znaczenie i w długiej perspektywie może wpływać na dziewczynki i kobiety. Jestem podekscytowana będąc częścią ruchu, który chce zredefiniować <<jak dziewczyna>> w pozytywne oświadczenie”.

design & theme: www.bazingadesigns.com