Piszemy skargę na seksistowską kampanię reklamową filmu pt. „Do zaliczenia”

 

Oburzenie mieszkańców i mieszkanek naszego kraju wywołała wulgarna promocja plakatowa filmu „Do zaliczenia” – „The to do list”.

roz6185862

Kolejna seksistowska, powielająca stereotypy, zachęcająca do przedmiotowego traktowania kobiet reklama ukazała się na polskim rynku. Zdjęcie młodej dziewczyny, mającej do wykonania na swojej „liście obowiązków” czynności seksualne możemy oglądać na licznych plakatach zachęcających do obejrzenia filmu.

Jak to zwykle bywa Polska posunęła się w utrwalaniu szkodliwych stereotypów dalej, aniżeli filmowi „specjaliści” od marketingu zza oceanu. Rodzima wersja plakatu słowo „french kiss” tłumaczy jako „francuz”, pozostałe „czynności” zasłonięte ręką w amerykańskiej wersji to po polsku: „robótki ręczne” i „lodzik”.

Jeżeli także Państwa zdaniem rozlepione w tysiącach sztuk plakaty reklamujące film powielają szkodliwe społecznie stereotypy, zachęcamy do wsparcia akcji naszego Stowarzyszenia i wysyłania skarg do Rady Reklamy jak także konsumenckiego bojkotu tego wątpliwej jakości dzieła.

Swoje skargi możecie słać za pomocą formularza znajdującego się w poniższym linku:

http://www.radareklamy.pl/zloz-skarge/skarga-konusmencka.html

Porównanie wersji plakatu polskiego z zagranicznymi znajdziecie tutaj:

http://www.filmweb.pl/film/Do+zaliczenia-2013-626291/posters#poster-7556106

Nie dajmy się zwariować, nie dopuszczajmy uprzedmiotowiania kobiet w reklamie!

Paulina Lipińska
Przewodnicząca zespołu ds. kobiet
kobiety@dwp.org.pl

design & theme: www.bazingadesigns.com