Niezwykle sugestywna hinduska kampania „Maltretowane boginie” potępia przemoc domową
„Save Our Sisters” to antyseksistowska inicjatywa mająca na celu zapobieganie pladze handlu kobietami. Oto ich najnowsza graficzna kampania, przygotowana we współpracy z agencją reklamową Taproot, która odtworzyła sceny z klasycznych, ręcznie malowanych obrazów hinduskich bogiń.
Za pomocą makijażu nałożono modelkom siniaki i rany. Oto odtworzenie obrazu bogini Saraswati. Wszystkie rekwizyty są albo prawdziwe albo domalowane, gdyż pomysłodawcom/czyniom zależało na autentyczności i realizmie.
„Dziś, ponad 68% hinduskich kobiet doświadcza przemocy domowej. Wydaje się, że jutro żadna nie zostanie oszczędzona. Nawet ta, do której się modlimy.”
Pod każdym plakatem znajduje się numer telefonu, pod którym można się skontaktować z osobami tworzącymi inicjatywę „Save Our Sisters” w razie doświadczenia przemocy domowej.
Kampania w prosty i efektywny sposób naświetla najbardziej niebezpieczny hinduski paradoks, w ramach którego ludzie modlą się do mitycznych i religijnych bogiń, jednocześnie bijąc swoje partnerki.
100 milionów obywateli/ek Indii, przede wszystkim kobiet i dziewcząt, pada ofiarą handlu ludźmi. W zeszłym roku zgłoszono 244,270 zbrodni przeciwko kobietom.
Oto odtworzenie obrazu bogini Durga, adorowanej za swoją siłę i niezniszczalność.
Więcej informacji na temat inicjatywy „Save Our Sisters” znajdziesz na ich stronie.
Rega Jha , 5 września 2013, Buzzfeed.
Tłumaczenie: Justyna Kowalska