Niezwykle sugestywna hinduska kampania „Maltretowane boginie” potępia przemoc domową

Save Our Sisters” to antyseksistowska inicjatywa mająca na celu zapobieganie pladze handlu kobietami. Oto ich najnowsza graficzna kampania, przygotowana we współpracy z agencją reklamową Taproot, która odtworzyła sceny z klasycznych, ręcznie malowanych obrazów hinduskich bogiń.

enhanced-buzz-13226-1378408862-44

Za pomocą makijażu nałożono modelkom siniaki i rany. Oto odtworzenie obrazu bogini Saraswati. Wszystkie rekwizyty są albo prawdziwe albo domalowane, gdyż pomysłodawcom/czyniom zależało na autentyczności i realizmie.

enhanced-buzz-26573-1378408882-4

„Dziś, ponad 68% hinduskich kobiet doświadcza przemocy domowej. Wydaje się, że jutro żadna nie zostanie oszczędzona. Nawet ta, do której się modlimy.”

enhanced-buzz-6808-1378408118-32

Pod każdym plakatem znajduje się numer telefonu, pod którym można się skontaktować z osobami tworzącymi inicjatywę „Save Our Sisters” w razie doświadczenia przemocy domowej.

enhanced-buzz-28255-1378409218-4

Kampania w prosty i efektywny sposób naświetla najbardziej niebezpieczny hinduski paradoks, w ramach którego ludzie modlą się do mitycznych i religijnych bogiń, jednocześnie bijąc swoje partnerki.

enhanced-buzz-26844-1378409278-4

100 milionów obywateli/ek Indii, przede wszystkim kobiet i dziewcząt, pada ofiarą handlu ludźmi. W zeszłym roku zgłoszono 244,270 zbrodni przeciwko kobietom.

enhanced-buzz-6833-1378409613-36

Oto odtworzenie obrazu bogini Durga, adorowanej za swoją siłę i niezniszczalność.

enhanced-buzz-13711-1378409731-28

Więcej informacji na temat inicjatywy „Save Our Sisters” znajdziesz na ich stronie.

 

Rega Jha , 5 września 2013, Buzzfeed.
Tłumaczenie: Justyna Kowalska

design & theme: www.bazingadesigns.com