Miałaś aborcję? Kampania billboardowa #NieJesteśSama

Miałaś aborcję? Nie jesteś sama! Od dziś w sześciu miastach (Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach) pojawiły się aborcyjne billboardy #NieJesteśSama. Osiem dużych plakatów zawisło w najbardziej ruchliwych miejscach miast. Kampania została zorganizowana przez Aborcyjny Dream Team i Kobiety w Sieci i sfinansowane ze zbiórki. Przez trzy tygodnie zebrano ponad 23 tysiące złotych, które w całości zostały przeznaczone na produkcję i wynajem przestrzeni. 

Poznań:


Kampania #NieJesteśSama to sygnał solidarności ze wszystkimi osobami, które przerwały lub kiedyś przerwą ciążę. Statystycznie 1 na 3* kobiety ma doświadczenie aborcji, ale z powodu obawy przed krytyką i odrzuceniem milczymy na temat tych doświadczeń. Mówienie o doświadczeniu aborcji jest kluczowe, żeby wreszcie zmienić język i sposób narracji. Chcemy rozpocząć publiczną debatę, której centralnym punktem jest pokazanie aborcji jako powszechnego doświadczenia – mówią inicjatorki kampanii.

„Pozytywne emocje nas dziś przerosły, pojawiło się nawet wzruszenie. A to za sprawą wiadomości, które do nas spływają. Jedna z kobiet napisała, że wiele by dała, by zobaczyć taki billboard, gdy jechała do słowackiej kliniki na zabieg. O to właśnie chodziło, o wysłanie sygnału solidarności do wszystkich tych, które mają doświadczenie aborcji, ale też do tych, które się nad aborcją zastanawiają, albo wspierają swoje bliskie w tym doświadczeniu. Jest nas dużo, o wiele więcej niż, niektórym się wydaje” – powiedziała podczas konferencji Natalia Broniarczyk z Aborcyjnego Dream Teamu.

Gdańsk:


„Marzyłyśmy o tym, aby kampania „Nie jesteś sama” nie tylko pokazała każdej osobie, która ma to doświadczenie, że nie jest sama. Chciałyśmy, żeby zachęciła też do wysyłania podobnego sygnału – tak, jestem jedną z trzech, nie jesteście same, jest nas dużo. Mamy wrażenie, że to się właśnie zaczyna dziać. Jesteśmy przekonane, że w ten sposób możemy sprawić, że o tych doświadczeniach aborcyjnych zaczniemy mówić” – powiedziała Karolina Więckiewicz.

„Nie chcemy już więcej rozmawiać o początkach życia, światopoglądzie, oglądać krwawych i kłamliwych billboardów. Nasze aborcyjne doświadczenia są ważne i od dziś poprzez kampanie #NieJesteśSama symbolicznie zaistniały w przestrzeni. A to dopiero początek, planujemy billboardy w kolejnych miastach, m.in. na trasie do słowackich klinik” – dodała Broniarczyk.

Warszawa:

design & theme: www.bazingadesigns.com