Devil Energy Drink zapłaci za seksistowską reklamę. 60 tys. zł kary na cele społeczne

Iga Dzieciuchowicz


Sprawa dotyczy reklamy napoju energetyzującego z wizerunkiem klęczącej kobiety i hasłem: „Ona już wie, co za chwilę będzie miała w ustach”. O naruszenie dobrych obyczajów oskarżyło firmę stowarzyszenie Twoja Sprawa – sąd uznał, że reklama kojarząca się jednoznacznie z seksem oralnym wypełnia definicję tego paragrafu i zobowiązał reklamodawcę do zapłaty 60 tys. zł kary na cele społeczne. Precedensowy wyrok jest prawomocny.

W ustnym uzasadnieniu sąd podkreślił, że reklama jest obraźliwa i godzi w prawa konsumentów. Prezes zarządu firmy Waterius Jolana Hauzer zobowiązana jest ponadto do podpisania przeprosin. Z kolei kwota zadośćuczynienia ma zostać wpłacona na konto fundacji „Dla Polonii” zajmującej się pomocą młodym Polakom ze Wschodu, którzy uczą się w warszawskim I Liceum Polonijnym. Firma musi też pokryć koszty procesowe w łącznej wysokości 8,5 tys. zł.
design & theme: www.bazingadesigns.com